Referat Organizacji
Kierownik Referatu: tel: (29) 768 00 62
Stanowisko pracy ds. obsługi Rady Gminy, spraw organizacyjnych i kadrowych: (29) 768 00 62
Stanowisko pracy ds. gospodarki przestrzennej, mienia komunalnego, drogownictwa i ochrony środowiska: (29) 768 00 62
Stanowisko pracy ds. rolnictwa, spraw wojskowych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:
(29) 768 00 62
Do zadań Referatu Organizacji należy prowadzenie spraw z zakresu: organizacji i funkcjonowania Urzędu, spraw kadrowych, obsługi Rady Gminy i Komisji, gospodarki przestrzennej, mienia komunalnego i drogownictwa, ochrony środowiska oraz spraw z zakresu rolnictwa, spraw wojskowych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, a w szczególności:
1) zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów i przepływu informacji między poszczególnymi stanowiskami pracy,
2) prowadzenie spraw osobowych i kadrowych pracowników Urzędu i Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
3) załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem do pracy nowo zatrudnionych pracowników,
4) organizowanie prac związanych z dokonywaniem oceny pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
5) prowadzenie spraw dotyczących urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych oraz wychowawczych,
6) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem staży oraz praktyk,
7) przyjmowanie korespondencji oraz czuwanie nad obiegiem dokumentów i korespondencji,
8) obsługa kancelaryjno-biurowa Urzędu Gminy, Rady , Komisji oraz jednostek pomocniczych gminy,
9) prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz koordynacja z Referatami i samodzielnymi stanowiskami pracy w Urzędzie działań w zakresie rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków,
10) sporządzanie informacji oraz sprawozdań w zakresie załatwiania skarg i wniosków,
11) prowadzenie ewidencji delegacji służbowych pracowników,
12) przygotowanie upoważnień oraz pełnomocnictw Wójta,
13) prowadzenie książki kontroli oraz udostępnianie jej organom kontrolującym,
14) protokołowanie Sesji i posiedzeń Komisji Rady,
15) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady organów Gminy,\
16) przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę oraz protokołów z Sesji,
17) prowadzenie rejestrów uchwał podejmowanych przez Radę,
18) prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta Gminy,
19) przygotowywanie sprawozdań z bieżącej działalności Wójta między Sesjami ,
20) przekazywanie Uchwał Rady Wojewodzie Mazowieckiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
21) prowadzenie rejestru wniosków i interpelacji radnych,
22) realizacja zadań z ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych,
23) organizacyjne prowadzenie spraw związanych z wyborami Prezydenta RP, do Sejmu i do Senatu RP, Parlamentu Europejskiego, organów samorządowych, do organów sołectw oraz przewidzianych prawem referendów,
24) prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Rady Gminy,
25) prowadzenie spraw z zakresu Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej,
26) prowadzenie spraw z zakresu wydawania zezwoleń, decyzji: o odmowie, wygaśnięciu, cofnięciu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
27) sporządzanie zeznań świadków,
28) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej w Młynarzach poprzez
koordynowanie i zamieszczanie na bieżąco informacji przekazywanych przez Kierowników Referatów oraz samodzielne stanowiska pracy,
29) odbieranie poczty elektronicznej i przekazywanie jej według właściwości,
30) prowadzenie spraw z zakresu BHP,
31) udział w pracach komisji przetargowych,
32) prowadzenie spraw związanych z wypłatą pomocy materialnej dla uczniów,
33) przygotowywanie niezbędnych materiałów do opracowywania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy z uwzględnieniem celów i kryteriów polityki przestrzennej państwa,
34) podejmowanie czynności w zakresie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian,
35) udostępnianie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu, wydawanie wypisów i wyrysów z planów,
36) prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, przechowywanie oryginałów tych planów oraz materiałów z nimi związanych,
37) przekazywanie Wojewodzie i Staroście kopii uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania Gminy,
38) prowadzenie analizy wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany planów zagospodarowania przestrzennego, dokonywanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy oraz przedstawianie ich Radzie,
39) ustalanie na rzecz Gminy jednorazowych opłat od właścicieli zbywanych nieruchomości z tytułu wzrostu ich wartości w związku z uchwaleniem lub zmiana miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
40) wydawanie postanowień w sprawie opiniowania projektów podziału nieruchomości,
41) przygotowywanie decyzji administracyjnych o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
42) prowadzenie zbioru pozwoleń na budowę wydanych przez Starostę Makowskiego,
43) prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków, które należą do zadań własnych Gminy,
44) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej na prowadzone inwestycje,
45) współdziałanie z wykonawcami w czasie prowadzenia inwestycji,
46) nadzór nad prowadzonymi inwestycjami,
47) przygotowywanie dokumentów do przeprowadzania przetargów na inwestycje w ramach zamówień publicznych,
48) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem budynków i obiektów będących własnością Gminy,
49) prowadzenie książek obiektów budowlanych,
50) prowadzenie spraw związanych z konserwacją i naprawą bieżącą urządzeń energetycznych, c.o.
51) nadzór nad oświetleniem ulicznym i oświetleniem dróg gminnych, powiatowych i krajowych,
52) prowadzenie spraw z zakresu drogownictwa i organizacji ruchu drogowego
53) koordynacja robót prowadzonych przez różne podmioty w pasie drogowym w zakresie budowy infrastruktury technicznej,
54) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych,
55) oznakowanie ulic tablicami z ich nazwami, prowadzenie całości spraw związanych z nazewnictwem ulic oraz numeracją porządkową nieruchomości,
56)wydawanie zgody na korzystanie z przystanków komunikacyjnych dla przewoźników,
57) koordynowanie „akcji zima” oraz sprawowanie nadzoru nad jej należytym wykonaniem,
58) publikacja wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, trwały zarząd, dzierżawę, najem, użyczenie,
59) ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości w formie przewidzianej ustawą o gospodarce nieruchomościami oraz obsługa tych transakcji,
60) przygotowywanie dokumentacji do zawierania umów notarialnych w przypadku sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości,
61) wnioskowanie o wpisy do ksiąg wieczystych oraz wnioskowanie o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów,
62) oddawanie w trwały zarząd nieruchomości komunalnych jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej oraz orzekanie o wygaśnięciu trwałego zarządu,
63) współdziałanie z biegłymi rzeczoznawcami w sprawach ustalenia wartości gruntów, budynków i mieszkań przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste,
64) zamiana gruntów stanowiących własność Gminy na grunty stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych lub prawnych,
65) prowadzenie całości spraw związanych z prowadzeniem negocjacji wysokości odszkodowania za grunty przeznaczone pod drogi powstające w wyniku podziału działek oraz warunków nabycia nieruchomości,
66) prowadzenie całości spraw związanych z nieodpłatnym przejmowaniem gruntów od Skarbu Państwa i nieodpłatnym oddawaniem gruntów na rzecz Skarbu Państwa,
67) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu,
68) wnioskowanie o wywłaszczanie gruntów,
69) nabywanie gruntów na cele publiczne Gminy,
70) regulacja stanu prawnego nieruchomości będących w posiadaniu Gminy,
71) komunalizacja mienia,
72) ewidencjonowanie mienia Gminy,
73) zlecanie i odbiór robót z zakresu prac geodezyjno-szacunkowych dotyczących gruntów stanowiących własność Gminy,
74) przygotowywanie dokumentacji oraz przeprowadzanie postępowania egzekucyjnego o eksmisję,
75) przygotowywanie dokumentacji związanej ze sprzedażą mieszkań z zasobów Gminy,
76) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania w prawo własności nieruchomości,
77) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości,
78) prowadzenie postępowań w zakresie podziału nieruchomości,
79) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości gruntu w wyniku podziału oraz wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
80) prowadzenie spraw z zakresu gminnej gospodarki gruntami, w tym rolnymi i leśnymi,
81) realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
82) prowadzenie całości spraw związanych z utrzymaniem należytego stanu sanitarno-porządkowego na terenie Gminy,
83) sporządzanie gminnych programów ochrony środowiska uwzględniających wymagania określone w polityce ekologicznej państwa,
84) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
85) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz wymierzanie kar za ich samowolne usuwanie,
86) sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem i pielęgnacją istniejących i tworzonych nowych terenów zieleni,
87) likwidacja dzikich wysypisk,
88) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt, dotyczących zwierząt bezdomnych,
89) prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją ustawy – prawo zamówień publicznych,
90) prowadzenie ewidencji zamówień publicznych prowadzonych przez Urząd,
91) opracowywanie w porozumieniu z osobą wykonującą obsługę prawną Gminy projektów umów w zakresie zamówień publicznych,
92) prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków, które należą do zadań własnych Gminy,
93) współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim Gminy, w szczególności zaś w zakresie ochrony bytującej na jej terenie zwierzyny,
94) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt, dotyczących zwierząt gospodarskich,
95) przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń w przypadku podejrzeń o zachorowanie zwierząt na chorobę zakaźną,
96) przygotowywanie i nadzór nad przebiegiem akcji „Sprzątanie świata”,
97) nadzór nad porządkowaniem i utrzymaniem miejsc pamięci narodowej,
98) opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych,
99) opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej,
100) opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy, a także stosownych programów obronnych,
101) opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia gminy na potrzeby obronne,
102) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Wójta Gminy zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
103) opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy na czas wojny oraz projektu Zarządzenia Wójta wprowadzającego w/w Regulamin w życie,
104) opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej,
105) opracowywanie i uaktualnianie Stałego Dyżuru,
106) analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony,
107) opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych (doraźnych) świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów,
108) organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
109) organizowanie szkoleń ludności w zakresie obrony cywilnej
110) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
111) przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia,
112) planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
113) planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
114) zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
115) integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
116) gromadzenie i przetwarzanie informacji o możliwych do użycia sił i środków w sytuacjach kryzysowych, w czasie stanów nadzwyczajnych i w czasie wojny,
117) realizowanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
118) przygotowywanie i prowadzenie rejestracji na potrzeby założenia ewidencji wojskowej,
119) udział w przygotowaniu i prowadzeniu kwalifikacji wojskowej,
120) opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej,
121) sprawowanie nadzoru nad ochroną p.pożarową w Gminie,
122) obsługa Zarządu Związku OSP,
123) organizowanie przy współudziale Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej imprez popularyzujących ochronę przeciwpożarową wśród młodzieży szkolnej i społeczeństwa,
124) wykonywanie zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
125) szkolenie pracowników w zakresie informacji niejawnych według zasad określonych w przepisach prawa,
126) sporządzanie wykazu stanowisk i osób dopuszczonych do informacji niejawnych,,
127) ogólna koordynacja działań w zakresie ochrony informacji niejawnych w Urzędzie,
podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnień okoliczności naruszania przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz zawiadamianie o tym właściwych organów,
128) realizowanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej w szczególności:
a) opracowywanie i aktualizowanie danych wprowadzanych do BIP,
b) udzielanie informacji publicznej na wniosek w zakresie realizowanych spraw,
129) realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
130) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej.