Stanowisko pracy ds. gospodarki odpadami komunalnymi
Stanowisko pracy ds. gospodarki odpadami komunalnymi
Do zadań stanowiska pracy ds. gospodarki odpadami komunalnymi należy :
1) prowadzenie spraw związanych z wdrożeniem i funkcjonowaniem systemu
gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Młynarze,
2) prowadzenie ewidencji szczegółowej i analitycznej z tytułu opłat lokalnych,
3) prowadzenie ewidencji należności i zobowiązań z tytułu opłat lokalnych i odpadów komunalnych,
4) utworzenie i stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami,
5) prowadzenie rachunkowości opłat za wywóz odpadów komunalnych i opłat lokalnych w zakresie przypisów, odpisów, wpłat i zwrotów,
6) wystawianie faktur VAT z tytułu sprzedaży, najmu, księgowanie należnego podatku VAT oraz w przypadku zaległych należności prowadzenie egzekucji administracyjnej
7) prowadzenie rejestru podatku VAT naliczonego, rozliczenie i sporządzenie deklaracji VAT,
8) wystawianie not księgowych,
9) stała weryfikacja aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
10) współudział w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień
publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
11) przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem
sprawozdań i informacji dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi,
12) kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu
utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Młynarze,
13)współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
14) planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,
15) realizacja innych zadań i działań wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby związanej z funkcjonowaniem systemu odbioru i zagospodarowania
odpadów komunalnych,
16) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach wynikających ze znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,
17) przygotowywanie postanowień i decyzji administracyjnych z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi,
18) sporządzanie sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi,
19) prowadzenie wymaganych ewidencji i rejestrów,
20) przygotowywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Młynarze,
21) przygotowywanie informacji do postępowania egzekucyjnego w zakresie należności z tytułu opłat za odpady komunalne i opłaty lokalne,
22) współdziałanie z urzędami skarbowymi w zakresie realizacji egzekucji administracyjnej zaległości,
23) uzgadnianie ewidencji opłat lokalnych z referatem finansów,
24) realizowanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej w szczególności:
a) opracowywanie i aktualizowanie danych wprowadzanych do BIP wynikających z zakresu czynności,
b) udzielanie informacji publicznej na wniosek w zakresie realizowanych spraw,
25) realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
26) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej.